مژه‌ات را درياب


 






 

طرز استفاده از ريمل، فرمژه و مژه مصنوعي
 

هر روز مژه‌هايمان را نگاه مي‌کنيم، صورت‌مان را مي‌شوييم و مژه‌هايمان را آرايش و پيرايش مي‌کنيم اما تا به حال به اين فکر نکرده‌ايم که سلامت آنها به چه عواملي بستگي دارد. اين همه مواد آرايشي که بر مژه مي‌ماليم؛ آيا برايش خوب است يا بد.
اولين روش براي اصلاح شکل مژه‌ها استفاده از ريمل است. پيش از مطرح کردن روش صحيح ريمل زدن به مژه، بهتر است بدانيد چه ريملي بايد تهيه کنيد. پس از آنکه مارک ريمل خود را انتخاب کرديد بايد به هدف‌تان توجه کنيد. اگر مي‌خواهيد مژه‌هاي شما حالت خميدگي خود را بيشتر نشان دهند تنها کافي است ژل يا ريمل‌هاي حالت‌دهنده تهيه کنيد. اين ريمل‌ها حاوي مواد پلي‌مري و يک برس ايده‌آل نازک و گرد براي حالت دادن به مژه‌ها هستند.

اول: ريمل
 

اگر مي‌خواهيد مژه‌هايتان پرپشت‌تر به نظر برسد بايد از ريمل‌هاي حجم‌دهنده که حاوي ذرات ريزي شبيه به براده آهن هستند، استفاده کنيد و در صورتي که قد مژه‌هاي شما کوتاه است، ريمل بلندکننده بگيريد.
پس از آنکه نوع ريمل خود را انتخاب کرديد، به رنگ مناسب هم دقت کنيد، ريمل مشکي براي تمام چشم‌ها مناسب نيست. گرچه در مهماني‌هاي شب ريمل و خط چشم مشکي زيبايي خاصي دارد ولي در طول روز براي داشتن آرايشي طبيعي، خط و ريمل قهوه‌اي تيره پيشنهاد مي‌شود.
براي استفاده از ريمل توصيه مي‌شود هرگز برس را داخل تيوپ آن پمپ نزنيد بلکه به شکل گردشي از آن خارج کنيد. به اين ترتيب، هواي کمتري وارد ريمل شما شده و ديرتر خشک مي‌شود. هرچند وقت يک بار برس ريمل خود را با آب و صابون خوب بشوييد و آب بکشيد.
هرگز در داخل اتومبيل و در حال حرکت ريمل نزنيد چون امکان دارد نوک برس وارد چشم‌تان شود.
در صورتي که ريمل شما خشک شد، در آن را محکم ببنديد و داخل آب داغ بيندازيد. مي‌توانيد از يک قطره روغن بادام شيرين داخل تيوپ آن نيز استفاده کنيد اما توصيه مي‌شود وقتي چهار، پنج ماه از استفاده ريمل گذشت يا خشک شد، آن را دور بيندازيد. ريمل از موادي درست مي‌شود که به راحتي به باکتري و انگل آلوده مي‌شود. پس اجازه ندهيد کسي جز شما از وسايل آرايشي‌‌تان استفاده کند.
در صورتي که شما دچار التهاب و حساسيت‌هاي پوستي هستيد، توصيه مي‌شود به طور مداوم از ريمل استفاده نکنيد چون ريمل براي شما اسباب تسريع ريزش مژه را فراهم مي‌کند. هرگز مژه‌هاي‌تان را نکنيد يا کوتاه نکنيد چون رشد مژه نسبت به ساير موهاي بدن بسيار کندتر است.

دوم: فرمژه
 

بسياري از خانم‌ها علاقه دارند چشمانشان بازتر به نظر برسد. فرمژه تنها دستگاهي است که با فرکردن و حالت دادن به مژه‌ها اين امر را امکان‌پذير مي‌کند. براي آنکه بتوانيد به درستي از فرمژه استفاده کنيد، جلوي آيينه بايستيد، پلک بالا را با دست‌تان باز کنيد و به سمت بالا بکشيد، مژه‌ها را داخل دستگاه ببريد و فشار دهيد. براي آنکه مژه‌ها بهتر حالت بگيرند مي‌توانيد دو لايه ريمل بزنيد و تا هنوز ريمل خشک نشده از فرمژه استفاده کنيد.
در صورتي که مژه‌هاي شما بسيار کوتاه باشد، فرمژه تاثيري نخواهد داشت. براي گرفتن نتيجه‌اي بهتر مي‌توانيد پيش از استفاده از فرمژه آن را با سشوار کمي گرم کنيد تا مانند اتو عمل کند.
سعي کنيد تا حد ممکن از فرمژه‌هاي آهني استفاده نکنيد بلکه انواع پلاستيکي را خريداري کنيد. هميشه بلافاصله بعد از اينکه از حمام بيرون آمديد، از فرمژه استفاده کنيد چون وقتي مژه‌ها با آب گرم خيس شده باشند راحت‌تر و زيباتر برمي‌گردند و نمي‌شکنند.
مي‌توانيد به جاي استفاده از فرمژه از انگشت‌تان کمک بگيريد. ابتدا دست‌تان را بشوييد و سپس به طور دقيق پس از آنکه ريمل زديد، انگشت‌تان را روي ريشه مژه از پايين قرار داده و به سمت بالا فشار دهيد تا زماني که ريمل خشک شود.
پرمنانت مژه براي افرادي مناسب است که يا حوصله آرايش ندارند يا وقت نمي‌کنند. پرمنانت در واقع مايعي است به همراه تثبيت‌کننده که سبب فرشدن مژه‌ها مي‌شود. البته استفاده مرتب از آن صحيح نيست و تاثير آن نيز به اندازه ريمل و فرمژه نمي‌تواند باشد. در هنگام استفاده از اين مواد حتما بايد به آرايشگاه مراجعه کنيد و تمام مدت چشمان‌تان بسته باشد تا مواد به داخل چشم نفوذ نکند.
اين نکته را نيز در نظر بگيريد که مواد پرمنانت، مژه‌هاي شما را خشک مي‌کند و شما مجبور مي‌شويد همواره آنها را چرب نگه داريد.

سوم: مژه مصنوعي
 

راه ديگري براي بلند و زيبا جلوه ‌دادن مژه‌ها، استفاده از مژه مصنوعي است. براي چسباندن مژه مصنوعي از چسب‌هاي مخصوصي استفاده مي‌شود که به دو شکل دايمي و موقتي موجود است.
چسب‌هاي دايمي حدود دو تا سه ماه روي چشم باقي مي‌مانند، براي چسباندن آنها بايد به آرايشگاه مراجعه کنيد و براي کندن آنها نيز دوباره به آرايشگاه برويد چون براي شستن اين نوع چسب محلول خاصي نياز است.
در صورتي که بخواهيد مژه‌هايي که با چسب دايمي چسبانده شده است را خودتان در خانه بکنيد اين احتمال وجود دارد که مژه شما نيز با آن کنده شود.
ترجيحا بهتر است از چسب‌هاي موقت براي چسباندن مژه‌ها استفاده کنيد. اين نوع چسب‌ها به سادگي در خانه با آب ولرم و صابون پاک مي‌شوند. براي گذاشتن مژه مصنوعي بايد مژه را به اندازه چشم کرده و اضافه آن را ببريد بعد مقداري چسب مژه روي نوار مژه بزنيد. چشم را بسته و مژه مصنوعي را روي ريشه مژه‌هاي خود قرار دهيد، بعد از خشک‌شدن چسب، آرام چشمان‌تان را باز کنيد.
مژه مصنوعي را تا حد ممکن دو بار استفاده نکنيد اما در صورتي که تمايل داريد، توصيه مي‌شود مژه را برداشته لاي دستمال آغشته به الکل بگذاريد و آن را به‌طور کامل تميز کنيد. بعد آن را با باد خشک کرده و در جاي تميز قرار دهيد. پيش از خواب حتما مژه مصنوعي را برداشته و چشمان‌تان را به طور کامل تميز کنيد تا مبتلا به بيماري‌هاي چشمي نشويد.
هرگز براي رنگ‌کردن مژه‌هايتان از رنگ‌هاي شيميايي استفاده نکنيد. در عوض، رنگ‌هاي گياهي را انتخاب کنيد و براي رنگ‌کردن حتما به يک آرايشگر ماهر مراجعه کنيد.
براي رشد و تقويت مژه داروهاي بسياري در بازار موجود است اما هيچ‌يک توصيه نمي‌شود چون براي چشم مضرند و التهاب چشمي ايجاد مي‌کنند.
قديمي‌ها براي رشد و تقويت مژه سرمه مي‌کشيدند اما بسياري از چشم‌پزشکان امروزه حتي سرمه را نيز توصيه نمي‌کنند. اگر مي‌خواهيد مژه‌هايتان بسيار پرپشت به نظر برسد، به جاي پوشاندن آنها با يک لايه ضخيم از ريمل و سنگين کردن‌شان مي‌توانيد از يک خط چشم ضخيم استفاده‌کنيد.
منبع: http://www.salamat.com